Friday, October 9, 2009

YEh YehH!!..RAYa DatANg Lagi..p

SALAM LEBARAN.....
MAAF ZAHIR & BATIN....
PERGILAH GELITA, HADIRLAH CAHAYA....
AIDILFITRI YG MULIA......
AMIN..



WaZzuupp EverYbody!!

(dah masok minggu ketiger bulan syawal)...First skali nk ucap selamat hari raya aidilfitri kat mak & abah..apa-apa kesalahan mintaq diampunkan.harap sehat slalu dan panjang umor..tak lupa gak kat family & adik-beradik.harap berseronok beraya kali niee..Kat kawan2 & semua kenalan, jangan lupe dtg uma..pintu uma aku memang terbukak untuk korang jee.haha..tak lupe gak kat my best Frendz, Asoi.yg kat kptm, bp..ko slalu wat aku tergelak..haha.friendz forever..

Berakhirnya Ramadhan, bermulalah Syawal.Bulan kemenangan selepas sebulan berpuasa bagi umat muslimin dan muslimat yang menghayati dan mensyukuri nikmat sepanjang menjalani bulan puasa..

Cerita pasal raya nie memang seronok.ada je bende nak cakap.tapi, budak2 la paling seronok sekali sebab dorang da mind set kat disket dorang, bile raya mussti ade duet raya..haha.aku dulu pun macam 2 gak. ble tak dapat duet rayer je ngadu kat mak..'' mak, knape pak cik tuh tak bagi duet raye.kedekut nye". mak aku tak bleh kate aper..senyum jela mak aku..

Masa kecik2 dulu lagi la.fight2 dengan abang duet raya sape paling banyak.musti aku lagi banyak sebab aku paling kecik.haha..Yelahh, aku nie pon da besar panjang, jadi raya kali macam tak kesah sangat dapat duet raya ke tak.kalo orang nak bagi kite amek je.kalo tak de orang nak bagi, kite redha je.''Hah! ko da abes skolah blom?..yang da keje tak payah duet raye"..kata atok..huhu..

Raya tahon 2009 nie la aku rasa paling syok sekali berbanding tahon2 lepas..sebab :
  • Tak sangka duet raye aku lagi banyak dari adik aku.hahahaha.
  • banyak beraya dengan family pi umah sdare mara..
  • raya kali nie lagsung tak pi uma kwan..membe pon tak rayer umaa.bukan sombong.tapi.banyak habeskan masa ngan family..lagi best.lgipon kali nie rayer kt pekan nenas.kwan2 tak uma aku kat situ..
  • Anak buah aku dah makin comel. Hadif Fayadh namenye n baru 7 bulan.seronok gler ade dye.ceria2 slalu.hihihihihi..
  • Raya kali ni jugak la aku dapat laptop baru.hepi siot.dah macam laptop rayer lak..tapi siap2 ar kene ngenjing ngan dak2 wing nti..
  • Time kat kampung atok, kiterong satu family berperang dengan rumah depan.jaraknye ade la dalam 100 meter.macam2 senjata kiterang bawak.mercun bola, bazooka, periuk api, thunder clip, m-16 & bermacam lgi..macam2 bunyi ade,gedegang sana gedegang sni. Rumah depan hampir2 terbakar.naseb baek tak rentung..tggu tahun je tahon depan.aku bawak nuklear.kahkahkah!!!

Yang peliknye, bile aku balek je kampus, semua ckap rayer kali nie membosankan.termasuk lah dak2 wing n cLasmates aku.semua kate bende yang sama.raya kali nie tak happening..ISHH,pelik2..tapi depends on everybody la..tapi, bagi aku, AidilFitri kali nie n raya2 lepas memang best n seronok!!!..



2 comments:

  1. lambert....lambert...
    mcm xpenah raye jee...
    haha!
    slamat ari raye..
    maap zahir xdo batin.hi.

    ReplyDelete
  2. n msti slalu wat muke kesian ptot ar apat wet aye bnyk,,

    ReplyDelete